Dieta odchudzająca
Dieta i zdrowe odżywianie

Dieta odchudzająca

Dieta odchudzająca to zgubienie zbędnych kilogramów by uzyskać upragnioną sylwetkę. Obecnie to bardzo pojemne wyrażenie, które kryje wiele różnych rodzajów diet o przeróżnych nazwach i zasadach. Dieta jogurtowa, dieta jabłkowa, dieta Dukana, dieta wolumetryczna. Istnieje wiele poradników dietetycznych i każdy różni się od innych. Odchudzanie jest długim procesem, który wymaga trzymania się ustalonych zasad.

Najważniejszą zasadą odchudzania jest oczywiście zdrowe odżywianie, jeżeli zastanawiasz się jaka dieta odchudzająca dla mężczyzny 50 lat to ten wpis będzie dla Ciebie. Należy ograniczyć w swoim jadłospisie słodycze, fast food, napoje słodzone, niezdrowe przekąski, napoje gazowane i ziemniaki. Nie należy jednak wyeliminować je całkowicie, ponieważ to skończy się pewnego dnia podjadaniem bez umiaru lub spożywaniem ich w dużych ilościach po zakończeniu odchudzania co może spowodować efekt jo-jo. Smażone mięso zastąpić gotowanym. Zrezygnować z białego pieczywa na rzecz produktów zbożowych pełnoziarnistych. Mleko i sery wybieramy raczej niskotłuszczowe. Aby dieta była efektywna należy jeść owoce i warzywa. Nie należy zapominać o świeżo wyciśniętych sokach, rybach i chudych wędlinach. Jemy przede wszystkim to co zdrowe.

Dieta nie może polegać na zmuszaniu się. Jeśli będzie się jadło rzeczy, których się nie lubi to szybko się można zniechęcić. Jedzenie ma być przyjemnością więc jeżeli się czegoś nie lubi to nie należy jeść tego na siłę. Należy pamiętać, że jedzenie nie tylko ma być zdrowe, ale przede wszystkim smaczne.

Ważne jest, aby zrezygnować z 2-3 obfitych posiłków dziennie na 5 mniejszych co 3-4 godziny. Każdy posiłek należy jeść powoli, ponieważ mózg dopiero po 15 minutach otrzymuje sygnał, że głód został nasycony. Śniadanie powinno się jeść nie później niż godzinę po wstaniu, a kolację 2-3 godziny przed snem. Dziennie pijemy około dwóch litrów wody, pomaga to oczyścić organizm. Głodówki są niedopuszczalne, ponieważ mogą tylko zaszkodzić.

Nie należy zapominać o aktywności fizycznej, która pomoże spalić nagromadzony tłuszcz. By było to przyjemne najlepiej skupić się na tym co się lubi. Jedni lubią bieganie inni jazdę na rowerze, jeszcze inni taniec lub aerobik. Ważne, żeby sprawiało to przyjemność. Dieta jest bardzo ważna, ale bez aktywności fizycznej na nic się nie zda. Zaczynamy powoli od 30 minut trzy razy w tygodniu i stopniowo zwiększamy czas ćwiczeń. Można oczywiście stosować różne sposoby aktywności, np. jednego dnia bieganie innego aerobik. Chodzi o to by sprawiało nam to przyjemność.

Rozpoczynając dietę odchudzającą wystarczy trzymać się tych podstawowych reguł. Należy pamiętać, że przede wszystkim liczy się przyjemność, bo inaczej szybko się zniechęcimy i zrezygnujemy. Każda dieta wymaga czasu, więc nie należy liczyć na cuda po kilku dniach tylko od razu nastawić się na długi okres. Przede wszystkim wszystko zależy od naszego nastawienie i chęci do działania. Trzeba pamiętać, że robimy to z własnej woli. Wyznaczyć sobie jasny cel i do niego dążyć.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *